سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گرانبهاترین مروارید دنیا در خلیج فارس

گرانبهاترین مروارید دنیا در خلیج فارس

با ارزش ترین مروارید دنیا از نظر تاریخی به خلیج فارس تعلق دارد که امروزه در بحرین کشتی یونانی کیش پیدا می شود.

 

گرانبهاترین مروارید دنیا در خلیج فارس

 

در این مطلب به چگونگی تشکیل مروارید و همچنین شهرت مروارید های خلیج فارس جزیره کیش خواهیم پرداخت.

بر طبق گفته ها ارزشمندترین مروارید جهان به خلیج فارس تعلق داشته که به صورت کاملا طبیعی و سنتی به دست غواصان محلی صید می شده است. بسیاری بر این موضوع عقیده دارند که درخشش فراوان مرواریدهای خلیج فارس به دلیل ترکیب آب شور و شیرین و نزدیک به خشکی بوده است.

با کشف منابع بزرگ نفتی، صنعت طبیعی صید مروارید در اوایل دهه 30 میلادی متوقف شد و صیادان برای آنکه سود بیشتری به داشته باشند ورزش های آبی کیش مسبب صید بی رویه مروارید و همچنین ورود آلاینده های نفتی و آلوده شدن آب دریا شدند.

 

گرانبهاترین مروارید دنیا در خلیج فارس

 

صید مروارید امروزه مبدل به یک تفریح و سرگرمی شده و دیگر خلیج فارس جزیره کیش لقب با ارزشمند ترین مروارید دنیا را ندارد، قیمت تور کیش امروزه بزرگترین منبع مرواریدهای طبیعی در هندوستان شناخته می شود و بیش تر مروارید نیز در بحرین یافت می شود. با توجه به اینکه بحرین منبع صید مروارید خود را از دست داده ولی هندوستان در مقیاس کوچک صید مروارید را انجام می دهند.

برای اولین یک فرد ژاپنی به نام کوکیچی میکیموتو در سال 1893 پرورش مروارید را انجام داد. او با قرار دادن بخش کوچکی از مادر مروارید درون صدف پی به تشکیل مروارید برد.

 

گرانبهاترین مروارید دنیا در خلیج فارس

 

اولین تولیدکنندگان پرورش مروارید نیز در خلیج کالیفرنیا مکزیک بوده ولی متاسفانه به دلیل صید بیش از اندازه در اواخر دهه 40 مرواریدهای ساخت مکزیک از بازار بین المللی محو گردید.

گروه تورهای کیش با دارا بودن کادری مجرب به عنوان مجری تخصصی تور کیش معرفی شده است تا گردشگران بتوانند با قیمتی مناسب و ارزان به جزیره کیش سفر نمایند. با مراجعه به سایت تور کیش به نشانی تورکیش.net می توانید در رابطه با تور مد نظرتان اطلاعاتی کسب کنید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد